måndag 14 januari 2013

Mina kinesiska papper


i massor härliga, färger och mönster har legat till sig nu. Det tog sju år. 
Men å andra sidan är ju sju ett heligt tal så det kan ju bara sluta bra. ;)
Jag hittade också en bok från 80-90-talet PYNT av Lena Nessle som 
innehåller pynt som hör till årets olika högtider. Stöpa ljus, mobil i torkat gräs,
 trycka julkort, klipp i papper och en massa annat som numera tillhör minnesbanken 
finns där att inspireras av när 80-talet och husmorstrenden råder.
Jag hittade ljusmanschetter i silkespapper att klippa. Eldfarligt men nostalgiskt.
 Jag tänkte att jag skulle göra dem i mitt kinesiska papper till silverljusstakarna som 
också kommit fram i denna pågående städning. 
Vik bara papperet dubbelt och klipp remsor som inte går ända ner i botten,
platta till lite grand så att "volangerna" får svälla.
Passar bra till mina teburkar som fått flytta ut ur skåpet en stund.

1 kommentar: