fredag 15 februari 2013

Beskärning

"Det är på kvällen den late får brått" var ett ordspråk min mamma
brukade använda sig av ibland. Jag säger inte att det var med syftning på
mig men just nu så kändes det som om jag uppfyllde det.
Fast egentligen var det nog bara att tiden inte räckt tiden och andra saker
varit upprioriterade i stället.
Så jag plockade fram sekatör och sågar och begav mig ut för att 
på allvar ge mig på lilla äppelträdet. Som inte bara under vår tid , utan även under förre ägarens 
tid fått dra iväg alldeles för långt och dessutom blivit felbeskuret.
Jag lyckades i alla fall med att skapa så mycket rum att 
man kan kasta en hatt mellan grenarna, vilket var 
trädgårdsmästarens råd.
Kanske kan man ta toppskotten lite till?
Eller så får det vänta till JAS. DÅ, ska jag väl kunna
gå i takt med tiden hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar