lördag 22 mars 2014

Burgon & Ball är favoriter

 Jag bara älskar deras design, fast jag egentligen känner mig kluven till det i trädgårdssammanhang. Praktiskt brukar vara en högre rang. Men det är omöjligt att inte se att det mest ostädade och stökiga skjul så är deras produkter en prydnad som lyser upp tillvaron och ger den lite klass. ;) 
Inser att de fina burkarna jag köpte i fjol, en för blom- och en för grönsaks-fröer är på tok för små. Detta är vad jag egentligen behöver för det blir en massa fröer.
Det betyder också att de underbara fröpåsarna i papper också är precis vad jag behöver!
Tror inte jag orkar eller hinner göra egna.

 En superfin skördekniv! Ja, utsökt till zucchini, gurka och kanske auberginen. Den bara älskar jag.
Undrar om denna fungerar? Det är ju alltid lite bökigt att få upp potatisarna ur jorden....Hm. Kanske ändå är bra att dels gräva så man kommer ner under knölarna i jorden och dels kanske skaka av lite jord. 

Inte Burgeon & Ball men precis vad jag vill ha för vinterförvaringen. Ett par sådana här skulle vara perfekt för äpplen! Hittade tyvärr inget pris men det kanske jag inte heller vill veta.
 Tillbaka till favoriterna, termos med muggar för utflykten till kolonin eller för fikapausen i växthuset under de mest hektiska timmarna. Så härligt vårfräscha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar