fredag 30 november 2012

Hyacinter och frånvaron av stora, vita blommmor

Igår slog adventspaniken till! Jag har inte rent praktiskt hunnit med att fixa inför den härliga adventstiden. Förväntanstiden. Den bästa tiden. Fylld av ljus och vackra blommor och goda tankar och roliga förberedelser inför det som komma ska.
Jag insåg på morgonen att jag längtade efter stora vita blommor i svarta, mjukt rundade krukor. Rent och stilfullt. Så det bar iväg till staden och en vandring runt för att shoppa nya ljus och blommor.
Tyvärr verkade jag vara i otakt med tiden för svarta, snygga krukor var en bristvara och likaså de vita, stora, odefinierbara blommorna.
Så det blev hyacinter. Aldrig fel men inte så stora.
En annan faktor som gör paniken större är att alla våra skaer ff är i Shurgardförrådet och jag är starkt begränsad  när det gäller val. Både i form av krukor men också annat julpynt. Det känns ju lite onödigt att köpa en massa  nytt när vi redan har grejor.  
Men dessa fina rosa glaskrukor gick inte att stå emot. De kompletterades med rosa hyacinter
och de fina glasfaten jag hittade på Erikshjälpens Secon-hand tidigare i höst.
Så det får vara ett år i romantikens tecken så kanske jag får det strama, rena och stiliga nästa år i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar