torsdag 20 december 2012

Sista julstöket

Sista klapparna är inslagna och jag som alltid går i min egen lilla värld upptäckte helt plötsligt ett alldeles underbart vaxat papper på Granit. Helt oemotståndligt för en som älskar papper 
och superfint till de sista klapparna. Enda nackdelen  - den vaxade ytan gör det lite svårt för tejpen att fästa men det bortser jag så gärna från-
 Förhoppningsvis sista omgången julblommor inköpta och äntligen hittade jag tazetterna som 
jag sett för mitt inre. Älskar deras knotiga stänglar.
Stöpa ljus gjorde vi också detta år. Ännu fler än förra året och nu har vi så vi klarar oss ett litet tag.
Saffransbullar bakades samma dag i en annan del av köket tillsammans med barnen. Mysigt att julstöka tillsammans.
 Såg på en blogg en tjej som själv knåpat ihop en julbock på detta viset och insåg direkt att det inte var något för en med så kort tålamod som jag. Därför blev jag lite glad när vi hittade denna ren/älg/rådjur på torget igår. Även om han är lite obestämbar så är han lite charmig och fick flytta hem till oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar