måndag 27 maj 2013

Ljuslila sockblommor

 Ett litet grodfat som våra paddor kan få dricka ur, om de vill, jag tror att det blir fåglarna och katterna som kommer att använda det. Jag har burit det med mig ett par dagar nu och så blev det dags att slå till. Jag kan ofta känna mig tveksam till trädgårdsprydnader men denna var lite charmig ändå.
 Sockblommor är ju populära marktäckare men jag gillar inte den röda eller blekgula som jag hittills sett i butikerna men denna ljuslila är bara för bedårande.
 Den och fatet pryder sin plats på gården under platanen som hittills bara haft täckbark för att vi inte varit där mentalt och därför inte kunnat bestämma oss för hur det ska se ut.
 Tyvärr så frös all lavendel bort när vintern återkom efter att våren hälsat på. Jättetråkigt och det känns som lite onödiga pengar att lägga ut på samma blommor igen. Men fint blev det! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar