söndag 19 januari 2014

Spa-lördag eller skaparlördag?

Gran och tallbarrsolja
Vintersalva
Skogsfotbad
Tall, gran, enbär
Rosmarin- och äppelte
Natten mot fredag låg jag sömnlös p gr a envis hosta och jag hann läsa ut boken Lisens örtspa och jag hann också drabbas av svår inspiration och lust att sätta igång med att pröva nya upplevelser.
På fredag kväll beredde jag gran- och tallbarrsolja som när den fått stå under natten doftade så underbart att man helst skulle vilja dricka den!
Morgonteet blev ett rosmarin och äppelte med lite egen honung i, underbart njutbart.
Sedan blev det att göra nya cerat som tagit slut och handsalva mot torra händer.
Framåt eftermiddagen unnade vi oss ett skönt fotbad med tall, gran och enbär. Fötterna kom upp som helt nya. Mjuka och varma. Och sedan smordes dom in med vintersalvan jag gjort under dagen. Den innehöll den underbara gran- och tallbarrsoljan, doftade underbart och bevarade fötternas mjukhet.
Allt till en sprakande brasa, med ett glas vin med gott bröd och vårt egenhändigt gjorda smör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar